برگزیده شدن در مسابقات قرآن نقطه عطفی در زندگی دانشجویان است 
کد خبر: 4059393
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

برگزیده شدن در مسابقات قرآن نقطه عطفی در زندگی دانشجویان است 

رئیس دانشگاه قم با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری فاخر این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور در دانشگاه قم، گفت: این مسابقات می‌تواند نقطه عطفی در حیاط قرآنی و عترتی برگزیدگان باشد.                                                                                               

دیرباز رئیس دانشگاه قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم و رئیس جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، در آیین افتتاحیه این جشنواره که امروز، سوم‌ خردادماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به اصحاب و یاوران قرآن و عترت، میزبانی از اساتید و داوران بین‌المللی و دانشجویان را مایه افتخار دانشگاه قم دانست.
                        
وی با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر یاد شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای فتح خرمشهر را گرامی داشت.
 
دیرباز در ادامه از معاونت فرهنگی و دیگر بخش‌های دانشگاه قم که با تلاش شبانه‌روزی مسائل مختلف این جشنواره را مدیریت و مقدمات آن را فراهم کردند، و همچنین از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و مراکز دانشگاهی که به دانشگاه قم برای برگزاری این مسابقات اعتماد کردند، تشکر و قدردانی کرد. 
 
رئیس دانشگاه قم بیان کرد: قبل از انقلاب در دوران نوجوانی در کلاس‌های تجوید قرآن شرکت می‌کردم و این افتخار را دارم که خاک پای قرآنیان باشم؛ از همان دوران نوجوانی اگرچه شاید معانی قرآن را متوجه نمی‌شدم هر زمان استاد قرآن قرائت می‌کرد حس و حالت عجیبی در من ایجاد می‌شد.
 
دیرباز با بیان اینکه حضور در حوزه علمیه، آشنایی با ادبیات عرب و سال‌ها تدریس در حوزه معانی، بیان و بدیع  منجر شده که شاید امروز قطره‌ای متوجه معانی قرآن شوم، گفت: امیدوارم که این جشنواره بسیار عالی و فاخر برگزار شود و این مسابقات می‌تواند نقطه عطفی در حیاط قرآنی و عترتی برگزیدگان باشد.
انتهای پیام
captcha